Tartalomtípusok, amikre neked is szükséged lehet

Tartalomtípusok, amikre neked is szükséged lehet

A tartalomtípusok nagyon sokfélék lehetnek attól függően, hogy pontosan milyen felületre kerülnek és ott milyen szerepet töltenek be.

Ahhoz, hogy el tudjuk érni a célközönségünket és hatékonyan tudjunk brandet építeni többféle típusú szövegre van szükségünk, hiszen egyszerre nem csak egy felületen kommunikálunk. (Ha mégis, akkor ideje kicsit átgondolni a tartalomstratégiát ッ)

Most arról hozok pár gondolatot, hogy melyek a leggyakoribb tartalomtípusok és ezek ideális esetben milyen szerepet, feladatot töltenek be? Ergo miért van szükség rájuk?

WEBSZÖVEG: minden olyan szöveges tartalom, amit az interneten megosztasz annak érdekében, hogy elérd a célközönségedet – lehet weboldal szöveg, landing oldal szöveg, blogbejegyzés, social média poszt, hírlevél, hirdetési szöveg, e-book szöveg és még sok más, amit most nem sorolok fel ッ

WEBOLDAL SZÖVEG: a weboldalad logikusan felépített, szöveges tartalma, ami bemutat téged, a vállalkozásodat és az általad kínált termékeket, szolgáltatásokat ezzel lehetőséget adva arra, hogy az érdeklődők az oldalon keresztül vásároljanak tőled.

LANDING OLDAL SZÖVEG: egy adott termék vagy szolgáltatás értékesítése céljából felépített egyoldalas szöveg, ami végigvezeti a célközönségedet a problémától egészen a megoldásig.

BLOGBEJEGYZÉS: a blog oldalra kerülő szöveges tartalmak, amik informálják az érdeklődőket és közben tudást is megosztanak velük, ezzel növelik a szakértői státuszodat, illetve támogatják az értékesítési folyamataidat.

LINKMARKETING SZÖVEG: olyan szöveg, ami kifejezetten külső felületekre készül linképítés céljából a keresőoptimalizálási szempontoknak megfelelően.

SEO SZÖVEG: olyan szöveg, ami a weboldaladra készül a SEO, azaz a keresőoptimalizálási szempontoknak megfelelően, elsődleges célja, hogy a Google jó helyre rangsorolja az oldaladat és így az érdeklődők könnyen rátaláljanak.

HÍRLEVÉL: a feliratkozóknak kiküldött tartalom tájékoztatás, információ átadás céljából állandó vagy kampány jelleggel.

PR CIKK: olyan szöveg, ami nagy látogatottsággal rendelkező külső felületeken jelenik meg annak érdekében, hogy szélesebb körben is ismertté váljanak a termékeid, szolgáltatásaid és így több látogatót, illetve vásárlót szerezz.

SOCIAL MÉDIA POSZT: a közösségi oldalakon megjelenő szöveges tartalom, aminek elsődleges célja a márka- és közösségépítés, valamint az érdeklődők informálása az újdonságokról, aktualitásokról.

SZAKMAI CIKK: nagyobb terjedelmű szöveges tartalom, ami átfogó tudást ad át egy adott témáról.

KATEGÓRIALEÍRÁS: a weboldalra kerülő szöveges tartalom, ami bemutatja az adott kategóriába tartozó termékeket, szolgáltatásokat annak érdekében, hogy az érdeklődők jobban átlássák a kínálatot.

TERMÉKLEÍRÁS: a weboldalra kerülő szöveges tartalom, ami egy adott terméket mutat be az érdeklődőknek annak érdekében, hogy megfelelően tudjanak tájékozódni róla.

HIRDETÉSI SZÖVEG: a külső felületeken megjelenő hirdetések szöveges tartalma, ami “kattintásra” ösztönzi az olvasókat.

Ha te nem akarsz foglalkozni a tartalomgyártással, hanem inkább megbíznál egy szövegírót, aki megírja neked ezeket a tartalmakat, akkor várom az üzenetedet. ッ


Related Posts

Mitől önazonos egy énmárka?

Mitől önazonos egy énmárka?

Az énmárkád olyan, mint egy online névjegy, ami 100%-ban te vagy. Csak akkor tudja megfelelően betölteni a szerepét, ha ez teljesül, vagyis, ha nem innen-onnan “összeollózva”, hanem tényleg önazonosan építed. Mitől lesz önazonos az énmárkád? Mire kell odafigyelned és milyen hibákat ne kövess el?

Milyen képességekkel rendelkezik egy jó szövegíró?

Milyen képességekkel rendelkezik egy jó szövegíró?

Mivel írni mindannyian megtanulunk az iskolában sokan úgy vannak vele, hogy szöveget írni bárki tud. Nem feltétlenül kell hozzá szövegíró. Ez akár igaz is lehet egészen addig, amíg nem tisztázzuk, hogy milyen szövegek megírásáról van szó?



Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.